dag 38 - Reisverslag uit Mildura, Australië van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu dag 38 - Reisverslag uit Mildura, Australië van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu
VIP-Report

dag 38

Door: Geralda

Blijf op de hoogte en volg Geralda

21 November 2017 | Australië, Mildura

Inmiddels is sinterklaas in Nederland aangekomen las ik. Allemaal iets gezelligs of lekkers in de schoen gehad? Ik ben benieuwd of er een sinterklaas is die bij de kinderen Heuvelman iets in de schoen gaat doen. Onze tijd in de Flinders Ranges zit erop, we hebben genoten van bijna alles. Wat niet zo heel geweldig prettig was waren de vliegen. Zo gauw er geen wind was vlogen ze je van alle kanten aan. Slaan helpt niet, ze blijven op je neus, achter je zonnebril of in je oor zitten en ze zoemen heel akelig. In het boek 'Australië op blote voeten' zegt een Aboriginal: wanneer er vliegen zijn blijf je staan, denk aan iets leuk en laat die vliegen hun gang gaan op en met je lichaam. Ze halen de oneffenheden van je lichaam, maken je neus schoon zodat je goed door je neus ademt. Het scheelt een keer boren, dat wel, maar je moet wel stalen zenuwen hebben om zoveel vliegen toe te laten op je lichaam. Het kriebelt en het zoemt, nee dan toch maar zwaaien en meppen. Er waren deuren en ramen met een hor maar toch als we wilden slapen zaten er beestjes in huis. Overdag witte muren, 's avonds kroop er van alles op. Waar ze vandaan kwamen weten we niet. Deed je het licht uit, lag je net lekker, dan hoorde je 'plop' op het kussen. Zat er weer zo'n torretje met schild, vandaar die 'plop', op je kussen. Het went wel maar duurt even. Vandaag een tocht van zo'n 700 km voor de boeg. Om 8 uur reden we weg en de reis verliep zeer voorspoedig, tevens de temperatuur, die liep op tot 37 graden. Om 16.00 uur waren we in Mildura in de staat Victoria. Een hippe stad zo midden in de woestijn, bekend geworden om zijn 2500 km lange rivier De Murray. Vanavond gegeten in de Mildura Brewery. Bijzonder, want je zit in een bier brouwerij waar je het bier vers uit het vat krijgt. Vandaag een foto van de Jacaranda, een prachtige boom met paarse bloemen. Zoals wij de bloesemtochten en -feesten hebben zo is er hier feest als de Jacaranda's in bloei staan.

• 21 November 2017 - 21:22

Harm:

Jullie maken echt de reis van je leven! Maak je wel genoeg foto's? En video's want de reacties van Geralda lijken me af en toe goud waard...