dag 53 - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu dag 53 - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu
VIP-Report

dag 53

Door: Geralda

Blijf op de hoogte en volg Geralda

06 December 2017 | Nieuw Zeeland, Makarora

Op weg naar Makarora, een mooie route met veel natuurschoon. Onderweg even gestopt voor wat fotomomenten. Er gaan veel makke schapen in een hok maar in een weiland nog veel meer. Zie 1e foto's. Een langere stop gehouden in Queenstown, een stad met ruim 10.000 inwoners. Het staat bekend als de plaats van avonturen en extreme sporten, en wordt daarom ook wel de 'avonturenhoofdstad van Nieuw-Zeeland' genoemd. Je kan er wildwatervaren, mountainbiken, bungeejumping en zorbing. Dit laatste is een activiteit waarbij een persoon in een kunststof bal - genaamd zorb - van een helling rolt. Jullie zullen het vast niet raar vinden als ik schrijf dat je in Queenstown veel jongeren ziet. Toen door naar Wanaka om daar de nodige boodschappen te halen want hoogstwaarschijnlijk is er niet veel te koop in Makarora. Op de Makarora River Ranch stond een prachtig onderkomen op ons te wachten. Bij de boerderij staat een lodge die helemaal voor ons alleen is met uitzicht op veel schapen en de bergen. Op de toppen van een enkele berg ligt nog sneeuw, amazing! Ik hoop wel dat de schapen vannacht ook gaan slapen want ze blaten aan één stuk door. Heb nooit geweten dat ze zo'n lawaai kunnen maken. Enkelen zijn ontsnapt uit de wei en lopen gezellig bij ons. We hopen vrijdag een rondleiding over de boerderij en landerijen te krijgen. Morgen gaan we iets heel bijzonders doen, de activiteit stond hoog op ons verlanglijstje. We zijn in de lucht, op de grond en op het water actief, morgen meer informatie. Het is hier momenteel erg warm, zo'n 30 graden. Dat schijnt niet normaal te zijn voor deze tijd van het jaar. De afgelopen tijd heeft het hier niet of nauwelijks geregend, alles is erg droog en daardoor is er een hoog risico op brand. Onderweg werden we hierop geattendeerd door de borden langs de kant van de weg. Ook over het watergebruik gelden bepaalde regels in sommige delen van Nieuw-Zeeland. Je hoort ons niet klagen, wij zijn blij met het mooie, droge weer. Vandaag niet veel foto's, er is niet veel internet beschikbaar.