dag 46 - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu dag 46 - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu
VIP-Report

dag 46

Door: Geralda

Blijf op de hoogte en volg Geralda

29 November 2017 | Nieuw Zeeland, Rakaia

Het is gelukt, we zijn gearriveerd in Nieuw-Zeeland. De klok nog weer 2 uur vooruit, het verschil met Nederland is nu 12 uur. Jullie aan het ontbijt, wij aan het diner, jullie aan de koffie wij aan de borrel of andersom natuurlijk. Vanmorgen echt vroeg opgestaan om op tijd op het vliegveld te zijn. Bij het inchecken wilden ze naast de boardingpas ook het bewijs zien van de terugreis. Hadden we die wel geboekt want blijven in Nieuw-Zeeland kan niet zomaar. Alsof we de papieren bij de hand hebben voor de terugreis, dat duurt immers nog zooooo lang. Maar georganiseerd als we zijn konden we die toch tevoorschijn toveren en mochten we mee met het vliegtuig. De vliegreis ging fantastisch, niks geen last van depressies of wat dan ook. We vlogen over de besneeuwde bergen in Nieuw-Zeeland, zon erbij, een mooi gezicht. In Christchurch geland waar het 20 graden was. Weer een strenge controle zowel persoonlijk als ook de bagage. Even de huurauto ophalen en we konden op weg gaan. Helaas dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan want in Nieuw-Zeeland moet je een internationaal rijbewijs hebben of een vertaling van je Nederlands rijbewijs aldus de vriendelijke dame die ons te woord stond. Beiden hadden we niet. Zonder internationaal rijbewijs of vertaling geen auto! Kan wel geregeld worden, duurt een uur, want deze en gene moet een handtekening op het papiertje zetten. Tja, we hadden eigenlijk geen keus en hebben een uur gewacht op het vliegveld totdat de 'juiste' papieren klaar waren, een vertaling van het rijbewijs, kosten 30 euro per stuk. Het is niet helemaal correct vertaald, ik ga nu als man achter het stuur. De wachttijd nuttig besteed door een nieuw simkaartje te regelen voor de telefoon en het eerst Nieuw-Zeelandse geld is gepind. De auto ingeladen en we konden gaan. Er wordt enorm veel aandacht besteed aan het auto rijden hier. In het vliegtuig krijg je al een filmpje te zien over hoe je moet rijden, de toiletten op het vliegveld hangen vol met posters over de regels in het verkeer en wanneer je de huurauto opent ligt er wederom uitgebreide informatie. Na zes weken geoefend te hebben in het links rijden zal het hier toch wel gaan.
Op weg naar Rakaia. Eerste indruk: veel groene weiden met heel veel schapen en koeien. We overnachten in een bed&breakfast, morgen rijden we naar Dunedin. Geen foto's vandaag, morgen gaan we het weer proberen.