donderdag 22 augustus - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu donderdag 22 augustus - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Geralda Heuvelman - WaarBenJij.nu
VIP-Report

donderdag 22 augustus

Door: Geralda

Blijf op de hoogte en volg Geralda

22 Augustus 2019 | Canada, Vancouver Island

Gisteravond om 18.00 uur vertrokken, vandaag varen we de hele dag tot vrijdagmorgen 7.00 uur. Je vraagt je af wat ze eerder, toen ze naar Canada of Australië met de boot gingen, de hele dag deden. Weken zaten ze dan met dezelfde personen vaak in krappe, kleine hutjes aan boord. Je wordt dan zonder storm al zeeziek van elkaar lijkt me. Hier is genoeg vermaak maar toch. Om 8.00 uur waren we gedoucht en hadden we ontbeten, tja we moesten er vroeg uit he! Gelukkig houden we beiden enorm van lezen, dus een lekkere stoel gezocht en leeskilometers maken. Het eerste stuk was op de oceaan dus buiten viel weinig te zien dan alleen maar water. Aan het eind van de morgen kregen we een presentatie. Op dit schip werken mensen uit 51 landen!!! Ieder land presenteerde zich met een vlag en een aantal met vlag en dans. De meeste werknemers komen uit India, Indonesië en de Filipijnen. Opvallend dat uit het grote Duitsland niet één kwam. Nederland werd vertegenwoordigd door één iemand, een man die verantwoordelijk is voor het eten en drinken hier aan boord. Een hele, grote klus. De kapitein komt uit Noorwegen, spreekt niet zo erg duidelijk Engels. Het zijn veelal jonge werknemers, super beleefd en altijd in voor een praatje. Eén vertelde dat ze 9 maanden achter elkaar op het cruiseschip werkt. Het inkomen is niet hoog, maar uitgaven zijn er niet. Gratis kost en inwoning en anderhalve dag in de week zijn ze vrij. Het sociale leven thuis staat stil maar je ziet nog eens wat van de wereld aldus het Zuid-Afrikaans meisje. Vanmiddag werd het buiten interessanter. Je kan namelijk buitenom naar Vancouver varen maar je kan ook een binnenweg nemen. We varen de ‘Inside Passage’: De zeeroute tussen de staten Washington en Alaska, langs de westkust van Canada wordt de Inside Passage genoemd. De route en de wateren waar de Inside Passage doorheen gaat werden door George Vancouver in kaart gebracht. Dat betekent aan de ene kant het Vancouver Island en aan de andere kant British Columbia. We zien heel, veel bomen aan beide kanten. Op de luchtfoto waren de boomstammen die in het water lagen goed te zien bij Vancouver. In het water zie je zo af en toe een walvis voorbij komen of wij halen hem in, dat is niet precies te zeggen, maar een mooi spektakel is het. Nog één nachtje schommelen in bed en dan zit het erop. Onze vakantie nadert zijn einde, helaas. Morgen meren we aan in Vancouver, daar gaan we naar het vliegveld. Morgenmiddag vliegen we naar Toronto waar we één nacht in een hotel vlakbij het vliegveld overnachten. Zaterdagmiddag vliegen we dan naar Amsterdam waar we zondagmorgen hopen te arriveren.

• 24 Augustus 2019 - 16:08

Joke:

Jammer dat de reis er bijna op Zit! Jammer dat de leuke verhalen dan ophouden...
    We wensen jullie een goede reis naar huis!

• 24 Augustus 2019 - 16:23

Dineke:

Wat gaat de tijd toch snel. goed terugreis gewenst!

• 24 Augustus 2019 - 16:46

Lammy:

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, genoten van de verhalen en de foto's
    Als jullie terug komen begint de zomer nog weer opnieuw dus lekker nagenieten van al dat moois fijne reis en tot horens